♥ Min ögonsten ♥

Glömde ju berätta om hundtränaren som var och hälsade på mig och Bönan för en vecka sen....



Pappa var på en föreläsning om hundar,träning m.m  för några veckor sedan och han tyckte verkligen att jag skulle ta kontakt med den här killen. Det var lättare sagt än gjort. Vi försökte ringa och ringa. Lämnade flera meddelanden. Till slut fick vi tag på karln. Skam den som ger sig! Vi pratade och bestämde en "dejt". I måndags kom han då som sagt hit till Luleå. Var ett väldigt lärorikt möte! Jag fick svar på alla mina frågor. Äntligen! Vi tränade hund i 4 timmar. Bönan var heeelt färdig efter den dagen. Mitt största problem, som många redan vet, är ju att bönan gör utfall mot andra hundar när dom kommer för nära. Till en början brydde jag mig inte speciellt mkt...men nu börjar det vara jobbigt. Hennes utfall beror dock inte på att hon är ilsken eller något sånt, utan hon är bara väldigt osäker. Hon har  "lärt sig" att om hon gör ett utfall mot en annan hund så försvinner "faran"... oftast. Men nu har vi fått tips på hur vi ska träna bort det. Så nu är det bara att träna, träna, träna och träna lite mera. Han trodde att bönan skulle gå att släppa ihop med andra hundar tids nog. Mitt första mål är att hon och Noah ska kunna leka tillsammans. Det vore såå bra och såå skönt!

Sen fick jag lite andra tips och grejer som jag ska träna på. Vi ska höras igen om ca en månad för att kolla hur allt har gått. Han var verkligen sjukt duktig och kunde verkligen sin sak.

Yeeeaaaaaay!





Kommentarer
Postat av: Elin

Hehee! Lill sötnosen! hon är ju bara för gullig..ser så glad ut på alla bilder :)

2009-06-23 @ 12:36:07
URL: http://elinnagander.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja, bönan är alltid glad ;) Hihihi!

2009-06-23 @ 13:22:23
URL: http://sandysdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0